Szeretnéd tudni hogyan építs fel egy YouTube csatornát úgy, hogy az új kapukat nyisson karriered vagy vállalkozásod számára?
Vagy ezen a platformon szeretnéd népszerűsíteni legújabb produkciód vagy tevékenységed?
Akkor ez a könyv Neked szól! Mutasd a könyvet!Bánkuti Dániel negyedik, “YouTube csatornaépítés” c. zeneipari könyvének különlegessége, hogy nem kizárólag zenészekhez szól, hanem mindenkihez, aki a hobbijával, vállalkozásával, akár egy-egy ötletével ezen a platformon akar szerencsét próbálni, profitábilis vállalkozást, esetleg közösséget építeni.
TE IS EZEN GONDOLKODSZ?
Akkor jó helyen jársz, ugyanis Dani a könyvében, többek között megmutatja Neked:
Hogyan kezdj neki és alapozd meg a jelenléted YouTube-on?
Hogyan működik az algoritmus?
Hogyan szerezz organikusan új követőket és hogyan tartsd is meg őket?
Hogyan találja meg a tartalmaidat a célközönséged?
Hogyan tudsz pénzt keresni a videókból?
Hogyan népszerűsítsd a videokliped?
YouTube szakértőként olyan könyvet készített Neked, amely elolvasása után egy átfogó, mindenre kiterjedő képet kapsz a YouTube történetéről és végtelen lehetőségeiről és amelyet Te magad is alkalmazni tudsz majd, hogy sikerre vidd a csatornád!
MIRŐL LESZ SZÓ KÖNYVBEN?
Miért a videó?
- A videós tartalom evolúciója
- Televízió és YouTube
- Modern tartalomfogyasztás
- YouTube és a Google története
YouTube működése:
- Hogyan változtatta meg a YouTube a világot?
- Miért van a YouTube sztároknak nagyobb hatása, mint a sima celebeknek?
- YouTube hatása, pszichológiája az Y és Z generációra
- Fake news és dezinformáció
- YouTube korszakai
- YouTube kritikája, botrányok
- YouTube népszerűségének oka
YouTube csatornák, tartalomtípusok világa
Tartalomgyártó típusok:
- YouTube sztárok, és a vlogger
- YouTube és a zenészek, zenehallgatás
- YouTube és a műsorkészítők
- YouTube és a vállalkozók, cégek
- YouTube és a nonprofit szervezetek
- YouTube és a celebek
- YouTube és az átlagemberek, családi videók
Influencer boom / MNC
- Mit takar a jelenség?
- Influencereket érő kritika
Pénzkeresés YouTube-bal
- Monetizáció / Content ID
- Szponzori megállapodások
- Merchandise
- Üzleti modell és termékpiramis
- Közösségi finanszírozás
YouTube szabályozások és policies
- Szerzői jog
- COPPA
- Article 21
- Irányelvek
Csatorna indítása nulláról
- Niche és koncepció megtalálása
- Feliratkozók gyűjtése, feliratkozói helyzet
- Fát az erdőbe – trendek?
- Bizalom
- Közösségépítés és kollaboráció
Tartalomstratégia
- Tartalommarketing (vállalkozások esetén)
- Tartalomnaptár
- Batch working, script
Technikai kérdések:
- Milyen kamerát, objektívet vegyek?
- Fények
- Hang
- Háttér, környezet
- Forgatásról
- Utómunka, szoftverek
- Oldal létrehozása, branding, beállítások, logó, ikon, linkek, bannerek, playlistek
Hogyan működik az algoritmus?
- A trendingbe kerülés titka
- Mikor posztoljunk?
- Komment, like, dislike
- Live / premierformátumok
- Cím és a borítókép
- Leírás, meta tagek
- Keresési találatok, és trendek
- Kulcsszó elemzések
- Statisztikák világa – Ajánlott videók
AdWords és hirdetések
- Hasznos ingyenes és fizetős külső segédalkalmazások a YouTube-hoz
- Nézettségvásárlás vs. organikus növekedés
- Organikus növekedés titka (keresők, ajánlott videók stb.)
- Egyéb csatornanépszerűsítési titkok
VAJON SZÁMODRA IS HASZNOS LESZ A KÖNYV?
Magadra ismersz az alábbi listából? Akkor határozottan IGEN!
Zenész vagy előadó vagyok.
Vállalkozásom van, és/vagy marketinges vagyok.
Műsorkészítő vagy celeb vagyok.
Vlogger vagyok vagy szeretnék lenni.
Fotós és/vagy filmkészítő vagyok.
A fentiek egyike sem, de érdekel a YouTube világa.
Zenészeknek és előadóknak
Manapság egy zenész számára fontosabb népszerűnek lenni a YouTube-on, mint bekerülni egy klasszikus zenei csatornába. Ebből pedig következik, hogy nem létezhet zenei előadó, alkotó YouTube csatorna nélkül. Függetlenül attól, hogy készít-e videóklipet vagy sem.
Miért? Mert Magyarországon az emberek 80%-a még mindig kizárólag YouTube-on keresztül hallgat zenét. Nem túlzás azt mondani, hogy amikor itthon valaki a kedvenc számát szeretné meghallgatni (stílustól függetlenül), egyből a YouTube-on fogja keresni.
Pontosan emiatt, Bánkuti Dani zeneipari szakértőként és zenei mentorként, a könyvében nem hagyja a zenészeket, előadókat tanácsok nélkül. Rengeteg olyan hasznos tippet árul el, amelyek kifejezetten nekik segítenek YouTube csatornájuk létrehozásában, vagy zenéjük népszerűsítésében.
Vállalkozásoknak, cégeknek és marketingeseknek
Alapszabály, hogy közönséget mindig azon a felületen kell megszólítani, ahol a legtöbben és leggyakrabban megfordulnak közülük.
Dani zenei marketing szakemberként jól tudja, ha valaki el szeretne érni egy adott korosztályt, vagy fel akar kerülni a szakmai térképre, az nem mehet el a YouTube mellett szó nélkül. Egyre több vállalkozás teszi le a voksát a platform mellett, ami nem is csoda, hiszen rengeteg olyan kis- és középvállalkozás van, amely YouTube-os tartalmaival növelte jelentősen forgalmát.
Legyen a Te vállalkozásod is egy közülük! A könyvben rengeteg tippet és trükköt találsz kifejezetten a céges marketinges olvasóiknak címezve.
Vloggereknek
Hogyan lesz hobbidból egy nap megélhetés? Hogyan tudsz kedvenc témáddal több százezres nézettségű videókat készíteni?
Érdekeljen akár a játék, az utazás, a technológia vagy bármilyen más téma, ez a könyv óriási segítség lesz számodra! A megírása során Dani nem csak saját, zenei tartalomgyártóként és vloggerként gyűjtött tapasztalatait írja le, hanem számos műfajban tevékenykedő videós és tartalomgyártó sikerének receptjét is, akikkel kifejezetten a könyv kapcsán ült le beszélgetni.
Műsorkészítőknek és celebeknek
Az elmúlt években egyre nőtt azok száma, akik a klasszikus értelemben vett médiában dolgoznak, ám egyre jobban foglalkoztatja őket a gondolat, hogy érdemes lenne újragondolni jelenlegi média jelenlétüket. És milyen jól teszik! Egyre többen kacsintgatnak az online tér felé. Van, aki a kötetlensége miatt, vagy mert vágyik a szabad művészeti döntésekre, de van olyan is, aki hibrid módon, mind a két platformon szeretne jelen lenni.
Mindkét stratégia működőképes lehet, pont emiatt tartalmaz a könyv ennyi különböző tippet és esettanulmányt!
Fotósoknak és filmkészítőknek
A YouTube az audiovizuális tartalomgyártók kánaánja. Az elmúlt években a zenészek után talán ők tették meg a legnagyobb fejlődést ezen a platformon. Ha kezdő YouTube-osként, de Te is közéjük tartozol, nagy segítségedre lesz ez a könyv! Ugyanis azt is megtanulhatod belőle, hogyan tudod Te, vizuális kultúrában ténykedőként kiaknázni a platform lehetőségeit.
+ Mindenkinek, akit érdekel a YouTube világa
A (zenei) tartalomgyártót a fogyasztótól sokszor csak egy vékony határvonal, vagy alig néhány hónap választja el egymástól, hiszen könnyen lesz egyik a másikból. Ám a könyv azoknak is hasznos, akik csak érdeklődnek a YouTube világa iránt, és szeretnének minél többet megtudni erről a jelenségről. Függetlenül attól, hogy kacérkodnak-e a saját csatorna indításának gondolatával.
VAJON NEKED IS TETSZENI FOG ÉS TUDSZ MAJD BELŐLE TANULNI?
Biztosan, de pont ezért, vásárlás előtt nem árt megnézni az olvasói visszajelzéseket sem!
“Közérthető, minden apró szegletbe bevilágító, szakmától független: alapmű minden YouTube felé kacsintgató, sőt még a rutinosabbak számára is, hogy még sikeresebbé válhassanak. Ha elolvasod és követed a benne leírtakat, bizonytalankodás helyett egy jól kitaposott ösvényre lépsz rá, melyet a szerző saját hitelességével támaszt alá. Dani a tőle megszokott alapossággal és profizmussal járja körül és mutatja be ezúttal a YouTube világát, ami ezáltal számomra is elérhetővé vált. Ismétlem, alapmű.”
Máté Brigi, Lépcsőfok
Ha szakmai véleményt is szívesen olvasnál a könyvről, nézd meg mit írt róla a Manzárd Café, az egyik legnagyobb hazai könyves blog!
“Immár harmadik alkalommal volt lehetőségem a magam szerény módján részt venni Bánkuti Dani új könyvének létrejöttében. A negyedik könyv témája a YouTube, amellyel Dani szélesebbre tárja a kapukat, hiszen nem csak a zeneszerzők profitálhatnak a széleskörű tudásából, hanem bárki, aki szeretne ezen a platformon keresztül hírnevet szerezni magának. Egyre inkább az az érzésem, Dani tudása kiapadhatatlan, idáig bármilyen témáról volt szó, mindig döbbenetesen sok hasznos információval gyarapodtam. Az új könyv is informatív, lényegre törő és hasznos, Danitól tanulni pedig élvezetes, hiszen közvetlen és laza stílusban kommunikálja a mérhetetlen információmennyiséget. Nem túlzás azt állítani, hogy ez a könyv semmiképpen sem hiányozhat annak a könyvtárából, aki kicsit is kacérkodik a YouTube-bal! Lehet, de nem érdemes nélküle csatornát indítani!”
(Manzárd Café)
MI GARANTÁLJA, HOGY HITELES ÉS SZAKMAI KÖNYVRŐL VAN SZÓ?
Az, hogy ez a YouTube-ról szóló könyv nem csak Bánkuti Dani 3 csatornájának tapasztalataiból építkezik, hanem hazai Google szakértők, partner cégek és rengeteg aktív tartalomgyártó tudását is egyesíti.
Pont azért, hogy a lehető leghitelesebb és reálisabb képet kapd a jelenlegi állapotokról.
MENNYIBE KERÜL ÉS HOGYAN JUTHATSZ HOZZÁ?
A házhozszállítást és a csomagautomatákba való szállítást a GLS végzi, így már a feladástól kezdve nyomon tudod követni a könyv útját, vagy akár módosítani a kiszállítás dátumát.
Biztonságos kártyás fizetésA bankkártyás fizetés 100%-ban biztonságos megoldás, amely esetünkben a dán székhelyű Barion rendszerén keresztül történik. Milyen kártyával fizethetsz? MasterCard, Visa, Maestro, vagy Visa Electron kártyákat is gond nélkül elfogad a rendszer. Amennyiben nem szeretnél bankkártyával fizetni, utánvéttel is kérheted, vagy akár a személyes átvételi ponton is ki tudod fizetni a könyvet, a Nyugati pályaudvarnál.
Élménygarancia1000%-ig biztosak vagyunk, hogy tetszeni fog a könyv, ezért 14 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk! Tehát, ha valami csoda folytán mégsem tetszik, és úgy gondolod, hogy semmilyen gyakorlatias dolgot nem találtál benne, akkor nincs más dolgod, mint visszaküldeni és szó nélkül visszafizetjük az árát!
INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁS
2 könyv vásárlása esetén ingyenes házhozszállítás biztosítunk.
A házhozszállítás csak magyarországi cím esetén ingyenes.
AKCIÓ
3 könyv vásárlása esetén nem csak a házhozszállítás lesz ingyen, de még a szerző 30.000 Ft értékű “Zene promóció és népszerűsítés” online tréningjét is AJÁNDÉKBA kapod!
Ha 4 könyvet vásárolsz egyszerre, a fentieken túl még egy 5000 Ft kedvezményt biztosító kupont is adunk, amelyet Bánkuti Dániel bármelyik személyes tanácsadására beválthatsz!
5 könyv esetén:
ingyenes szállítás
ajándék online tréning
5000 huf kedvezmény a személyes konziból
15-20 perces ajándék online beszélgetés ha kérdésed lenne bármiről
ELINDULT KÜLFÖLDI KISZÁLLÍTÁSUNK!
Már Ausztriába, Franciaországba, Hollandiába, Németországba, Romániába, Spanyolországba, Szlovákiába és Szlovéniába is rendelhetsz.
- Fizess bankkártyával, banki átutalással, vagy utánvéttel!
- 5 990 Ft
- 240 oldalas szöveges tartalom
- 14 napos pénzvisszafizetési garancia
- bruttó ár, üzleti könyvként elszámolható
- Megveszem
SZERZŐRŐL
Amit rólam érdemes tudni
Bánkuti Dániel az MPW media alapítója, zeneipari szakértő, zenei vlogger, mentor és a Zenei Karrier Önerőből, Zeneírás és kiadás Önerőből, a Telt Ház Önerőből, valamint a YouTube csatornaépítés c. zeneipari könyvek szerzője.
Ismerheted zenei mentorként, az MPW több, mint 8 ezer követős szakmai csatorna, valamint a saját, több, mint 30 ezer követőt számláló Youtube csatornája vloggereként is. Ám az is lehet, hogy egy-egy online vagy offline előadásról ismered, esetleg cikkeivel és oktató videóival találkoztál már, ugyanis zenei tartalomgyártóként és producerként ezzel is foglalkozik.
MINT ZENEI PRODUCER ÉS ELŐADÓ
Zenei producer DJ-ként alapította meg akkori társával, Klinger Danival Magyarország egyik legelső producer duóját, a FlameMakers-t. Ezzel a projekttel az ország szinte összes szórakozóhelyét körbe turnézták, eljutottak a vidéki, és a hajógyári sziget legendás klubjaitól, egészen a Balaton Sound nagyszínpadáig. Sokat szerepeltek vele a médiában is, dalaikat (illetve olyan dalokat, amelyekben közreműködtek) játszotta szinte az összes rádió, és vendégként meghívták őket az akkoriban fellelhető összes TV-műsorba is.
A projekt sikerét mutatja, hogy eljutottak vele Németországba, Ausztriába, Svájcba, Szlovákiába, Ukrajnába és Szerbiába is az évek során.
Nem hiába, hiszen a formációt 5 alkalommal jelölték a Magyar Lemezlovas Egyesület “év producere” címre. Több klubhimnusz is született a kezük alatt, a zenéiket pedig a rádióban és az ország legnagyobb szórakozóhelyein játszották.
A hazai szakmából szinte mindenkivel dolgoztak, aki számít, hol, mint zenei társproducer, hol, mint ghostproducer.
2012 után egy többéves külföldi szerződésnek köszönhetően a FlameMakers története a világ egyik legnagyobb dance kiadójánál folytatódott. Daniék itt a legnagyobb pop előadók, énekesek mellett, – mögött, – alatt dolgozhattak, úgy, mint Timati, P Diddy, Kalenna, DJ Antoine, Mario Winans, Akon, Pitbull, Snoop Dogg, Timbaland, Craig David, Busta Ryhmes, Eve, Flo Rida, Scooter.
Az 5 év alatt Németországban, Ausztriában és Svájcban 3 arany, illetve platinalemezt zsebeltek be albumeladásokból. Rengeteg dal, amelynek születésében zenei producerként közreműködtek, többször is vezette a külföldi iTunes eladásokat, vagy rádiós listákat. Svájc területén pedig saját mixlemezük is jelent meg (fizikai formátumban).
2016-tól, kiadói problémák miatt, a FlameMakers projekt a szerződés lejártáig szünetelt, ezért Dani még ugyanebben az évben egy független, szóló edm projektet bocsájtott útjára, Dan Domino néven. Ezzel 1 év alatt sikerült elérni, hogy a legnagyobb nemzetközi sztárelőadók, illetve rádiók játsszák a dalait, mint például Tiesto, Fedde Le Grand, David Guetta, W&W, Avicii, Chuckie, Deorro és BBC Radio 1.
MINT A MAGYAR PRODUCER WORKSHOP (MPW) ALAPÍTÓJA
2017 januárjában indította el zeneipari szakértőként Magyarország egyetlen zenével foglalkozó oktatócsatornáját, amelyre ma bátran mondhatjuk, hogy az ország egyik legjobban fejlődő zeneipari kezdeményezése és közössége.
A közösség és az információkkal és oktatóanyagokkal megjelenő műsorok nemcsak a kezdő zenészeket, hanem a profikat is segítik. A csatorna adásait hétről-hétre többezren követik, nem is csoda, hiszen rengeteg szakmai interjúval és zeneipari érdekességgel büszkélkedik. 2018 óta már heti 2 alkalommal zenekészítést segítő tartalmakkal is jelentkezik.
A műsorokhoz egy óriási, összetartó, egymás segítő közösség is szerveződött. Ennek a csoportnak szervezett már több, mint 5 alkalommal, közel 500 fős zenei konferenciákat Bánkuti Dani, amelyeken elismert, külföldi zenei tech gyártók (pl. Universal Audio) képviselői is vettek részt meghívott vendégként.
2018 őszétől a műsorhoz csatlakozott Magyarország egyik legjobb hangmérnöke, Sellyei Tamás is, így az irodából saját stúdióba költözött műsor heti adásai már az ő társaságában zajlanak. A műsor szakmai színvonalát a hazai zeneipari szakma krémje is elismeri, ezért is támogatják teljes vállszélességgel a kezdeményezést.
MINT ZENEI TARTALOMGYÁRTÓ
A szerző YouTube szakértőként több YouTube csatornát is felépített 2017 óta, amelyekhez heti rendszerességgel készít zenei vagy ehhez kapcsolódó tartalmakat. Ezek egyike a Magyar Producer Workshop közel 10 ezer követővel rendelkező csatornája, amely két, egyenként 3600 főt is meghaladó zárt csoporttal rendelkezik, ahova a szerző hétről-hétre készít tartalmakat, kifejezetten zenészek, producerek és énekesek számára.
2018-ban egy saját YouTube csatornát is elindított, amely jelenleg 30.000 feliratkozóval rendelkezik, és amelyen zeneipari szakértőként heti szinten foglalkozik iparági témákkal, érdekességekkel és kulisszatitkokkal.
2020 elején pedig egy új, filmes csatorna is bekerült a repertoárba. Ez a Coolisszák, amely már szintén több, mint 3000 érdeklődővel büszkélkedhet.
MINT MANAGER ÉS ZENEI MARKETING SZAKEMBER
Bánkuti Dani sohasem dolgozott managerrel az évek során, minden operatív feladatot (kapcsolatépítés, marketing, fellépések szervezése stb.) ő szervezett és talált ki a projekten belül, amelyek szintén teljesen önerőből és önfinanszírozásból valósultak meg. Mondhatni, a manageri feladatok, már karrierje nulladik napjától az ő nyakába szakadtak.
- Foglalkozott bookinggal és rendezvények szervezésével. (Hiszen ezek szükségesek ahhoz, hogy nekik, vagy a rajtuk keresztül érkező külföldi előadóknak legyen hol fellépni.)
- Mivel végzettsége szerint félig-meddig marketinges, félig-meddig újságíró, így a zene mellett social media managerként és márkaépítő tanácsadóként is dolgozik kisebb cégeknek, már egészen a közösségi média megjelenése óta. Nemzetközi projektjei élén is többször segített be közösségi média és marketing feladatokba az akkori kiadónak és a vele együttműködő művészeknek. Ez az óriási tapasztalat segítette hozzá, hogy lássa hogyan működnek magasabb szinten a dolgok.
- A mai napig foglalkozik cégek vagy magánszemélyek marketing és márkaépítési tanácsadásával, esetenként operatív feladataival, ugyanis a kezdetek óta imád “eladni”, legyen szó zenéről vagy bármilyen más termékről.
- 2017 végén döntött úgy, hogy specializálódik a marketing szakmán belül, és a továbbiakban csak a zenével kapcsolatos tevékenységekkel és projektekkel foglalkozik, mint zenei marketinges (rendezvények, klubok, előadók, fesztiválok marketing feladatai, márkaépítés, tanácsadás stb.)
- Zeneipari szakértőként a hazai médiában is számos alkalommal kérik ki a véleményét. Többször szerepelt már a Petőfi TV, RTL, TV2 műsoraiban, szakmai nyilatkozatait pedig különböző online és offline publicisztikák is lehozzák.
- 2020-tól kezdve néhány tanítványa útját közvetlenül is egyengeti, mint zeneipari manager, zenei mentorvagy éppen háttérproducer. Célja, hogy átadja nekik mindazt a zeneiparban szerzett tapasztalatot, amelyet az elmúlt 20 évben gyűjtött a szakmában.
- 2020-ban rengeteg magyar zenei projektbe, így számos podcast, partysorozat, magazin vagy konferencia létrejöttét segíti jelenleg is, mint külső zeneipari szakértő.
MINT LABEL MANAGER
Zeneipari szakemberként számos kiadónál sikerült tapasztalatot szereznie, a legkülönbözőbb szerepkörökben.
Az első igazi tapasztalat, a Bárány Attiláékkal közösen alapított B-sensual kiadó volt, ahol ugyanezen név alatt jelentek meg közös dalaik is.
Miután kivált a B-sensualből, másodmagával S+ néven indított saját kiadót. Bánkuti Dani ennek a projektnek a keretében már akkor is segített feltörekvő producereknek, akik közül mostanra jó páran befutott előadók lettek.
A svájci/német szerződés alatt ezt a kiadót abba kellett hagyniuk, ám így is rengeteg háttérmunkában vett részt más nagy kiadóknál. Ilyen volt például a Kontor vagy a Houseworks, illetve később a Universal, ahol a szerző egy évig volt gyakornok.
2021-től saját alkiadót indított az MPW keretein belül, ahol, mint producer tevékenykedik. Ezzel a kiadós tevékenységgel a hazai zenészek, producerek, és énekesek karrierjének beindítását szeretné támogatni.
MINT TANÁR, ZENEI MENTOR ÉS OKTATÓ
Bánkuti Dani zenészek, producerek, énekesek, előadók oktatásával lassan több, mint 4 éve foglalkozik. Bár az irány teljesen véletlenül jött, azóta mégis ez az egyik legnagyobb szerelemprojektje.
- Privát zenekészítés oktatásokon és magánórákon, vagy a producer képzésen kívül, zenei tartalomgyártóként, a Magyar Producer Workshop keretein belül is készít oktató videókat. Offline rendezvényeken is tart előadást, valamint gyakran jár szakmai találkozókra, konferenciákra és kerekasztal beszélgetésekre, mint zeneipari szakértő.
- Meghívott előadóként különböző tréningeken, iskolákban és tanfolyamokon is tanít zenei karrierrel kapcsolatos ismereteket. (Ilyen például az önmanagement, zenei márkaépítés, zenekészítés, zene technológia, zeneipari ismeretek, zene biznisz, kapcsolatépítés és további kapcsolódó témák.)
Zeneipari mentorként sok kezdő és befutott előadó útját egyengeti, akiket rendszeres konzultációkkal, zenekészítés magánórákkal, többek között Logic X, Ableton, Sound Design oktatással is segít álmaik megvalósításában. Akár az MPW budapesti irodájában, akár online.